לב-עיתון | יולי 2018

נרטיב - לספר את החוויה האישית והקבוצתית

הנרטיב, הוא סיפור שיצר המספר, מתוך תהליך של עיבוד פנימי דרך החוויה האישית שלו. חוויה זו מושפעת מהאופי והאישיות, ממערכת האמונות והערכים ומתפיסת העולם. הנרטיב מעניק משמעות לאירועים אותם מתאר הסיפור.

לסיפור החוויה האישית, משמעות והשפעה עמוקה הן עבור המספר והן עבור השומע.

במהלך חיינו, אנחנו צוברים חוויות וניסיון המתגבשים לסיפור ומעובדים לנרטיב. בכל פעם שאנו מספרים את סיפורנו האישי וחולקים את ניסיוננו עם אחרים, אנחנו מנהלים דיאלוג פנימי, בוחנים את עצמנו ולומדים להבין את עצמנו טוב יותר.  השיתוף בסיפור משפיע גם על השומעים והסביבה, מהווה מקור להשראה, עידוד, תקווה, למידה ועוד.  

בגיליון הפעם, בחרנו להביא לכם סיפורים מחוויות אישיות: את סיפורו של עמרי, מאמן תעסוקתי ועסקי בתכנית "יוזמה". את סיפורה של מירב,  עמיתה מומחית במרכז לבריאות הנפש " מזור". סיפור קבוצתי של המרכז החברתי "שעות טובות" של "עזר מציון" ותכנית "סוקרי איכות" וטיפים לשימוש בסיפור האישי מאת יעל, מנהלת מקצועית בתכנית "צרכנים נותני שירות".

כמו תמיד, נשמח לקבל מכם תגובות, הצעות ורעיונות ולהכיר את הסיפור שלכם.

אנחנו מזמינים אתכם להעמיק את ההכרות איתנו על כוס קפה, ובאמצעות גלישה באתר ובפייסבוק.

בברכה,

בלהה גולן, מנכ"לית

וצוות יוזמה דרך הלב

בעיניים פקוחות סקרניות ומתבוננות – מצאתי חלון הזדמנויות

מאת: עמרי מרידור – מאמן ומלווה עסקי ותעסוקתי בתכנית "יוזמה". את הסיפור הזה אני מספר גם ללקוחותיי ולעיתים, לאנשי מקצוע בתחום השיקום והטיפול, ככלי שיקומי אימוני (ולעתים אימוני), כשאני רוצה לעורר בהם לחפש "חלונות" , הזדמנויות, להתפתחות שלהם, הן האישית והן העסקית. השימוש בניסיון בתוך השיח האישי והמקצועי כאדם המתמודד לא פעם מאתגר אותי, מתי להשתמש? מה יעשו עם המידע? והאם זה נכון למי שיושב מולי להיחשף לכל זה? אני בוחר להשתמש בניסיון שלי ככלי מעורר חשיבה וחיפוש אחר הכוחות, וההזדמנויות. ככלי המאפשר גמישות פנימית המעניקה ראיה רחבה ועמה מציאת פתרונות שלעתים נמצאים "במרחק נגיעה" בלבד. מתרגש לשתף גם אתכם, להמשך קריאה לחצו כאן...

בין אז לעכשיו דרך הקשר האנושי שיתוף מתוך עבודתה של עמיתה מומחית, העובדת במחלקה סגורה

מאת: מירב רביניאן, עמיתה מומחית במרכז לבריאות הנפש " מזור". עמית מומחה, הוא אדם שעבר תהליך החלמה, ממצב של משבר נפשי והוכשר להעניק מניסיונו לאחרים. פברואר 2015, סימן התחלה של עשייה והתפתחות כעמיתה מומחית במחלקה סגורה, המאופיינת כחריפה פעילה, מעורבת, ומשמשת גם כמחלקת מיון והשהיה במרכז לבריאות הנפש "מזור". 15 שנים של התמודדות עם מגבלה פסיכיאטרית וצרכנית של שירותי בריאות הנפש. הרגשתי כאילו נזרקתי למים עמוקים וסוערים, להול המחלקה המשמש כזירה המרכזית להתרחשות. פסעתי פנימה, מתוך כוונה להיות עבור מישהו אחר ולהביא את הידע מניסיון דרך החלמתי הפרטית. את הלבטים, לצד התובנות, את הייאוש, לצד התקווה לחיים עם משמעות. מתוך הבנת המשמעות, של היותי כעת, חלק ממערכת המבקשת לטפל לעתים בכפיה, כשחווית האשפוז מוטבעת בבשרי. להמשך קריאה לחצו כאן...

סיפור קבוצתי של שינוי והתחדשות

סקר שביעות רצון ואיכות חיים ומפגשי המשוב שבעקבותיו, מספקים עבורנו, צוות תכנית סוקרי איכות, הזדמנות מיוחדת ומרגשת ללוות מסגרות שיקום בתהליכי למידה, שינוי וצמיחה. הסקר נותן כלי המאפשר לזהות את הצרכים של מקבלי השירות, לדון בהם מתוך דיאלוג משותף, להכניס שינויים ושיפורים ולקבל שוב משוב לגבי שביעות הרצון מהם. נביא כאן ממקור ראשון, הצצה אל תהליך שכזה במרכז החברתי "שעות טובות" של "עזר מציון". לאורך השנים ביצענו מספר סבבים של סקרים במסגרת זו, בהם פגשנו את חברות המרכז והצוות, בראשותה של גב' מוריה גורן אשר נאותה לשתף אותנו בסיפורו של המרכז. להמשך קריאה לחצו כאן...

הסיפור האישי וידע מניסיון ככלי עזר בעבודת השיקום והטיפול

מאת: יעל שביט שוטלנד - מנהלת מקצועית "צרכנים נותני שרות" אדם טווה, במהלך חייו, סיפורי חיים רבים המתארים את עצמו ואת יחסיו עם הסביבה, הסיפורים הללו למעשה מהווים אבני דרך בבניית זהותו העצמית. סיפור נבנה מרצף של אירועים, חוויות, תחושות ומחשבות. האדם אוסף ובונה לעצמו תפיסות, תמות אישיות ותרבותיות, מסיק עליהן מסקנות ונותן פרשנויות, כל אלו מעצבות את האירועים שחווה ובהמשך את זהותו העצמית. במסמך זה ניגע במה זה ידע מניסיון, איזה תפקיד יש לידע זה בעבודת הטיפול והשיקום. נביא מספר הדגשים לשימוש בסיפור האישי, אם הוא סיפור המחלה או סיפור ההחלמה. להמשך קריאה לחצו כאן...

משרדי יוזמה דרך הלב
באר שבע רח' פלמ"ח 2 טלפון: 08-6655462 פקס: 08-6651123
כפר סבא רח' תע"ש 20 טלפון: 09-7656475 פקס: 09-7663108
yozma.hayom@gmail.com לוגו פייסבוק