לב-עיתון
| פברואר 2018
|
|
אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים-ד"ר סוס.
גם אנחנו יוצאים, בימים אלה, לעוד מקומות נפלאים: בית (משרד) חדש בכפר סבא, פעילות חדשה בחדרה, תכניות, שירותים פעילויות והכשרות חדשות. נספר לכם על כך באמצעות אתר האינטרנט המחודש שלנו, בפייסבוק ובאמצעות עלון מידע ועדכון (ניוזלטר), לו קראנו "לב-עיתון", שאתם מעיינים בו עכשיו.
בחודש פברואר מצוין "יום המשפחה", ולכן בחרנו לעסוק בגיליון זה בהיבטים משפחתיים. כתבה של עמיתה מומחית - על חשיבותו של הידע מניסיון בעבודה עם בני משפחה במרכזי המשפחות, תיעוד של אמא צנש"ית, על משמעות הסקר לבדיקת מידת ההלימה בין השירותים שניתנים ע"י מרכזי הייעוץ למשפחות של מתמודדים לבין הצרכים של משפחות אלה, ולהתבונן על העץ המשפחתי, ככלי לקבלת החלטות בהכוונה לקריירה, קריאה מהנה.
באמצעות העלון נשתף אתכם במידע, נעדכן ונשאף להעשיר בכלים ובידע. העלון עבורנו הנו כלי לשמירת קשר אתכם, שותפינו, לקוחותינו וחברינו לקהילת השיקום.
אנחנו מזמינים אתכם לקרוא ולהגיב, וגם להציע הצעות ולהעלות רעיונות.
לכתבה המלאה, לחצו כאן
בברכה,
בלהה גולן, מנכ"לית
וצוות יוזמה דרך הלב
|
|
תמונה משפחתית - ידע מניסיון בעבודה עם משפחות
שימרי הדס גרונדמן – רכזת פיתוח ידע מניסיון העובדת בתוכנית "צרכנים נותני שירות", משתפת מתוך עבודתה כעמיתה מומחית במרכז לבריאות הנפש "מזור", כמי שעבדה עם משפחות.
כאשר התחלתי לעבוד עם משפחות להפתעתי, או יותר נכון לומר להתרגשותי, עוצמת החיבור התקיימה והתיישבה על אותה שותפות גורל, זאת שמתקיימת כמעט באופן אוטומטי עם מתמודדים אחרים.
ההבנה הזו היוותה עבורי מתנה עצומה שאפשרה לי להבין מה הפעולה הנדרשת ממני על מנת לתת מניסיוני ומהסיפור שלי למשפחות כיחידה אחת שמורכבת מפרטים שונים. להמשך קריאה, לחצו כאן
|
|
|
|
עץ המשפחה, הזהות התעסוקתית ותהליכי שיקום
כאשר לקוח שלנו ב"יוזמה" המתמודד עם פגיעה נפשית מגיע לתהליך בתוכנית יוזמה, התהליך הראשוני שלנו הוא לבחון יחד מה היא הזהות המקצועית של האדם, יש לקוחות מתמודדים אשר ממש מתקשים למצוא את הזהות הזו ובכלל להבין כי הם מחזיקים בזהויות שונות ומגוונות כמו הורות, בן משפחה, עובד, סטודנט וכו', מלבד אותה הזהות המחלתית, ומכאן אנו מתחילים במסע משותף להבין מה חשוב לאדם בזהות המקצועית שלו, בחינת הערכים המנחים, האמונות המגבילות, ולזהות ולנקות את הזהות הזו, לפעמים האדם יוצר לעצמו אותה מחדש.
עד כמה למשפחה יש משמעות בגיבוש ובבחירת מקצוע? וכיצד המשפחה באה לעזרה בתהליך האימוני תעסוקתי? להמשך קריאה, לחצו כאן.
|
|
|
|
סיפור אישי ומשפחתי בשני חלקים
זהבה, צרכנית נותנת שירות, אמא לאדם מתמודד, ועובדת כמדריכה שיקומית, משתפת
"חשבתי איך זה שלחניך שלי אני מקשיבה, מבינה את המצב שלו, יש לי סבלנות אליו ואני חושבת הרבה איך לקדם אותו, להעסיק אותו, והכל בסבלנות ואמפתיה. והבן שלי – אני רק דורשת ממנו. שיהיה כמוני, חרוץ, מתפקד. מסתבר שכל אדם הוא עולם ומלואו, והבן שלי – הוא אדם נפרד, הוא אחר, לא דומה לי. לחץ עליו לא יועיל, אלא רק יפגע בו וייאש אותו.
למה אני כועסת על הבן שלי שהוא עצלן, פרזיט, אבל ההגדרות האלו לא תקפות כלפי המטופלים שלי? להמשך קריאה, לחצו כאן
|
|
|
|
הקול של המשפחות - סקר שביעות רצון מרכזי משפחות בשיתוף סוקרים בני משפחה
בני משפחה של אנשים עם פגיעה נפשית מתמודדים בעצמם עם קשיים רבים הקשורים לטיפול בבן המשפחה לצד קשיים רגשיים ותפקודיים.
במסגרת הפעילות של "סוקרי איכות" פותח סקר שביעות רצון בקרב בני משפחה המקבלים שירות במרכזי המשפחות, לבחינת הצרכים של בני משפחה של מתמודדים בבריאות הנפש. וזאת על מנת להוות קול של אותן משפחות, ולאפשר למרכזי המשפחות ידע על תפיסת מקבלי השירותים והצרכים, ובכך להיות בשיפור מתמיד.
לידיעתכם אנחנו מחפשים סוקרים בני משפחה התומכים באנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית, באזור הדרום (אשדוד, אשקלון) ובאזור הצפון ( אזור חיפה). להמשך קריאה, לחצו כאן
|
|
|