מעורבות צרכנים : השפעה והשתתפות – חקר פרספקטיבות של צרכנים ואנשי צוות
בשלושת העשורים האחרונים ממשלות באירופה וצפון אמריקה מדגישות את מעורבותם של צרכנים ואת תפקידם בתכנון ומתן שירותי בריאות. מעורבות צרכנים קודמה על ידי ארגון הבריאות העולמי וכמה מדינות פיתחו חקיקה שמחזקת את השפעת הצרכנים ונותנת להם יותר שליטה על השירותים שאותם הם מקבלים. הדבר נכון במיוחד בבריאות הנפש. מחקרים הבליטו את היתרונות של מעורבות צרכנים: נזקף לזכותה שיפור במידע ובנגישות לשירותים;שיפורים נצפו בתיאום של הטיפול; וביחסים בין מטפלים ומטופלים; מעורבות צרכנים נקשרה גם לתוצאות קליניות טובות יותר, כמו שיפור הדימוי העצמי והביטחון העצמי, וכן ביתרונות טיפוליים הנובעים מהרחבת האינטראקציות החברתיות
מאמרים נוספים שעושיים לעניין אותכם