קליטה לעבודה של צרכן נותן שירות - עקרונות מנחים
ימיו הראשונים של עובד בארגון מוגדרים כימים בעלי השפעה קריטית להשתלבותו של זה בעבודה. חוקרים מצאו כי לתהליך הקליטה לעבודה יש השפעה על מידת שביעות הרצון מהעבודה, על רמת המחויבות הארגונית ולמידת ההצלחה בביצוע התפקיד של העובד. כל כניסה למסגרת חדשה יוצרת מתח ולחץ, מכאן שגם תהליך הקליטה לעבודה מלווה בסטרסורים שונים. אלה יכולים לבוא לידי ביטוי בצוות, בקרב לקוחות השירות וכמובן סטרסורים שהעובד עצמו חש בהם. כשאנו דנים בקליטה לעבודה של צרכנים נותני שירות, נוכל למצוא רגישויות נוספות בתהליך ועקב כך יש חשיבות לנהל את הקליטה בקפידה יתרה. קיימות גישות שונות הנוגעות לקליטה של עובד חדש, בכלל, ושל צרכנים נותני שירות, בפרט, ולאחריות של כל אחד מהצדדים בתהליך. מסמך זה מטרתו להדגיש נקודות ייחודיות לתהליך, ולהציע תהליך קליטה מותאם.