ראיון עבודה מותאם - עקרונות מנחים לראיון עם מועמד צרכן נותן שירות
מאז הקמתו של שירות ליווי מעסיקים (ליווי מנהלים וצוותים), הלכו וגברו הפניות מצד מעסיקים לסיוע בסוגיות הקשורות לקליטה ושילוב של עובד צנ"ש, כגון: התאמות בראיון עבודה, התאמות בתהליך הקליטה לעבודה, שילוב בצוות מגוון, שימוש בידע ייחודי של צנ"ש, התמודדות עם משברים, תהליכי ניהול סיכונים, סוגיות הנוגעות לתהליך החשיפה של צנ"ש וכו'; כדי לעודד שילוב אופטימלי של צנ"ש יש צורך בהתאמה של כלים ניהוליים "רגישי תרבות", שיעודדו העסקה מיטבית; קבלת עובד שונה דורשת מהמנהל המגייס היערכות ייחודית מקצועית ומנטלית. ההעירכות המקצועית כוללת הגדרה ברורה וממוקדת של התפקיד: משימות, דרישות פקיד ומאפיינים קריטיים לקליטה בתפקיד. ההיערכות המנטלית כוללת בירור של עמדות וגישות בנוגע להעסקה; בסיטואציה של מנהל, שהוא איש מקצוע בשיקום שמראיין צנ"ש (מתמודד), עלולות להיווצר הטיות כתוצאה מ'כפל הכובעים' של המשתתפים: המנהל כמנהל - איש מקצוע/מטפל, ושל הצנ"ש כמתמודד מקבל שירות – עובד נותן שירות; ראיון עבודה מובנה מסייע למגייס לאתר עובדים מתאימים יותר, שיצליחו בתפקידם. זהו כלי שיכול לסייע בגיוס עובדים, בכלל, ולגיוס צנ"שים, בפרט.