בין טיפול להדרכה – המרחב ההדרכתי בהדרכת צרכנים נותני שירות
הדרכת צרכנים נותני שירות הינה סוגיה מורכבת בה רצינו לעסוק בכתיבת עבודה זו. צרכנים נותני שירות נמצאים בו זמנית במספר בריתות מקבילות: הברית השיקומית האישית – תהליך המעורבות והתמודדות עם מסע ההחלמה האישי שלהם. הברית השיקומית מקצועית – בה הם מסייעים ללקוחות שלהם בתהליכי השיקום וההחלמה. הברית ההדרכתית – המסייעת להם בהתפתחות המקצועית והאישית שלהם. הברית ההדרכתית למעשה, משלבת ומתייחסת לשתיים הראשונות, אך המפגש ביניהן מייצר שאלות רבות כגון:– האם יש התנגשות/הזדהות בין המסע האישי שלהם למסע של הלקוחות? היכן לשים את כובד המשקל? מה ההבדל בין הדרכת צנ"ש לטיפול? כיצד לייצר מטרות וגבולות אשר יענו בצורה מדוייקת על צרכי המודרך? מה הם צרכי המודרך? ברקע נמצאים כפל הכובעים והזהות המקצועית של המדריך / המטפל, ושל המודרך / המטופל. בעבודתנו ננסה להתייחס לשאלות הנ"ל על ידי הצגת חומרים תיאורטיים, ועל ידי ניסיוננו המקצועי, ולבסוף נציע מודל להדרכת צנ"שים