הסוקרים
תוכנית סקרי איכות רואה בסוקרים ובסוקרות לא רק "טכנאים" המספקים נתונים לצורך סטטיסטיקות, אלא גם סוכני שינוי היוצרים במהלך הריאיון סביבה שמתרחש בה שיקום בזעיר אנפין.
לא פעם הריאיון מוביל את הנסקרים לתובנות חדשות על מצבם, הבנה של פתרונות, הזכרות במטרות נשכחות, ואף מפיח בהם מוטיבציה להתקדם הלאה מבחינה תעסוקתית ואישית. דוגמא לכך היא העובדה שאחדות מהסוקרות שעובדות היום בתוכנית היו בעצמן נסקרות, שהריאיון איתן עורר בהן את ההכרה ביכולתן להיות סוקרות בעצמן, והניע אותן לבקש להתקבל לתוכנית.
בהתאם לכך תוכנית ההכשרות כוללת תחומים שהם "טכניים" במהותם, כגון מיומנויות ראיון, עבודה עם התנגדויות, טכניקות שכנוע, עריכת סקרים טלפוניים, מיומנויות הקשבה, דיוק, ועוד.
בנוסף לכך כוללת התוכנית תחומים שנוגעים בהתפתחות אישית של הסוקרים, הפיכת משברים וקשיים לגורמים מניעים, מוטיבציה, אחריות אישית, התמודדות עם אי ודאות, מיתוג עצמי מקצועי ואישי, ועוד.
חלק נוסף וחשוב שנכלל בתכונית ההכשרות הינו הכשרה בידע מתוך ניסיון, מתוך הכרה בכך שלסוקרים ולסוקרות, בהיותם בעצמם מתמודדים, יש נכס רב ערך בדמות ניסיונם האישי ותהליך ההחלמה האישי שלהם, והם לומדים לעשות בכך שימוש כאנשי מקצוע הבאים במגע עם מתמודדים אחרים.
הסוקרים משתפים: "לא הייתי רוצה לעשות סתם סקר צרכנות, אבל אני נמצאת עם אנשים שאני מבינה אותם, שאכפת לי מהם. המסגרות האלה הן כל עולמם. נורא חשוב שיהיה להם טוב בהן"
"המפגש איתנו כבעלי מקצוע, נותן השראה למקבלי השירות ומעודד להחלמה והתקדמות" "בשבילי זו שליחות להיות מודל לחיקוי למקבלי השירות שהם יכולים להשתקם, לעבוד ולהתקדם. אנחנו גם לומדים מהניסיון חיים שלהם".