התהליך


דף הבית>תכניות>יזמות חינוכית>התהליך

 

התוכנית המוצעת משלבת תהליך לימוד הדרגתי בשלושה מובנים: (1) קודם רכישת היכולות הרכות ביזמות, אז ההתנסות ביזמות ולבסוף העשייה היזמית ; (2) מתהליך קבוצתי בו התלמיד הוא פרט אחד בתוך קבוצה, דרך הגדרת תפקיד ברורה בארגון יזמי, ולבסוף תהליך יזמות אישי, המשתמש במשאבים להשגת מטרות וחזון אישי ;   (3) ממפגש אחד בשבוע, המתמקד בנושא חדש בכל מפגש, לשני מפגשים בשבוע- הבנויים אחד על גבי השני, ועד עבודה רציפה, "ספירלית", המאפיינת את עבודת היזם.

 


תהליכי "חממת יזמות" בביה"ס, תתבטא עבור התלמיד במהלך שנתיים, בשלושה שלבים להלן:

 

1) שלב החשיפה - בחצי שנה הראשונה (כ- 52 שעות סה"כ, 4 שעות למפגש אחד בשבוע): רכישת היכולות הרכות וארוכות הטווח ביזמות, המחזקות את תחושת המסוגלות העצמית. הדבר יתבצע באמצעות מערכים חווייתיים המשלבים התנסות של התלמיד ביכולת המדוברת, ועיבוד משותף של התחושות שעלו מההתנסות. המדובר ביכולות כגון: אומץ, יצירתיות, תקשורת בין אישית, עבודת צוות, משא ומתן, פשוט לעשות זאת!, עמידה מול קהל, שיטות לימוד אישיות, הערכת משאבים אישיים מול הזדמנויות בסביבה ועוד.

 

2) שלב ההתנסותבמהלך השנה הבאה (כ- 104 שעות סה"כ, שעתיים פעמיים בשבוע): התנסות קבוצתית בתהליך הייזום, התכנון וההקמה של מיזם חדש המנצל את הידע והמשאבים המוקנים להם בתחום המקצוע הנלמד. בתהליך זה התלמידים יתנסו ברצף של כלים המשמשים יזמים בתהליך התכנון וההוצאה לפועל של מיזם חדש,  כלים כגון: סיעור מוחות, מבנים ארגוניים, איסוף וניתוח מידע, תכנון לטווח הארוך, שיטות לקבלת החלטות, התאמת התקשורת והמסרים לקהלי היעד השונים, שיטות מכירה, ניהול סיכונים ועוד.

 

3) שלב העשייהבחצי השנה האחרונה, (10-20 שעות הנחייה אישית מגוונת לכל תלמיד סה"כ), תתקיים התנסות אישית של כל תלמיד עם יצירת מוצר\שרות\מיזם בתחום המקצועי שלו. כך, לאור הידע והניסיון שרכש התלמיד, ובאמצעות תמיכה של מאמנים עסקיים, יועצים עסקיים ויועצים מקצועיים, כל תלמיד יידרש לשני תוצרים: (א) ייצור מוצר/ שירות חדשני, התואם את חזון התלמיד וערכיו, ומתאים לדרישות השוק; ו (ב) עריכת תכנית עסקית ליישום וחדירה מוצלחים.