לוגו יוזמה
לפרוץ גבולות ומגבלות,
לשבור שיאים בכל פעם מחדש,
לשילוב מוצלח בקהילה

אודות התכנית


"מהחלמה אישית למומחיות ייחודית"

ליווי תעסוקתי מומחה התומך ומקדם את שילובם של אנשים עם ידע מניסיון אישי בעבודה כאנשי שיקום וטיפול. בנוסף, התכנית מציעה ליווי ייחודי למנהלים ולצוותים בהעסקת אנשי שיקום עם ידע מניסיון.

תוכנית "צרכנים נותני שירות" הנה תוכנית ייחודית המציעה מערך ליווי תעסוקתי מומחה בפריסה ארצית. הליווי נועד לתמוך, לקדם ולאפשר את שילובם המוצלח, בעבודה של אנשים עם אבחנה פסיכיאטרית (מתמודדים), כעובדי שיקום וטיפול מן המניין, בכל מגוון התפקידים במערך שירותי הבריאות והרווחה: חונכים, מדריכי שיקום, רכזי תעסוקה, מתאמי טיפול, מנחי קבוצות ועוד. פיתוח קריירה כצנ"ש (צרכן נותן שירות) בעולם השיקום תורמת לפיתוח זהות מקצועית, בעלת משמעות ובעלת פוטנציאל לתרום לסביבה בה פועלים ולהיתרם ממנה במידה שווה.

התוכנית מקדמת ומטמיעה את ההכרה בערכו של גוף הידע מניסיון שיש לצרכנים של שירותי בריאות הנפש, אשר נצבר במהלך מסע החלמתם האישית. שילוב גוף הידע מהחלמה אישית בפרקטיקה המקצועית בשיקום ובטיפול מאפשר להפרות את השיח המקצועי, להציג נקודת מבט נוספת ולעיתים שונה, ולהוות מודל לשיקום, להחלמה, לשילוב ולעשייה משמעותית ובעלת ערך הן למקבלי השירותים במסגרות והן לצוותים.

שילוב מתמודדים, אשר צברו ידע מניסיון במהלך מסע החלמתם, כעובדי שיקום המלווים את עמיתיהם, נמצא כתורם רבות לשיפור איכות שירותי בריאות הנפש במדינות כמו: ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה ועוד, אשר להן ניסיון של כשלושה עשורים בשילוב צרכנים כנותני שירות במערך בריאות הנפש.

תכנית צרכנים נותני שירות בארץ, הוקמה בשנת 2006 והיא פרי חזונה ויוזמתה של התנועה הצרכנית בבריאות הנפש. התכנית הוקמה בשיתוף אגף בריאות הנפש במשרד הבריאות, ג'וינט ישראל וחברת "יוזמה- דרך הלב". 

  • היכולת להפוך את הידע והחוויות מניסיון החיים האישי לכלי עבודה זו המומחיות שלנו וזהו הידע המקצועי הנמצא בידיו של הצרכן נותן השירות.
  • אנו מאמינים כי הידע שמביא עמו הצנ"ש יכול להביא למהפכה בעולם השיקום ולשינוי עמדות אצל צוותי השיקום, מקבלי השירותים, והאוכלוסייה הכללית.
  • פיתוח קריירה כצנ"ש בעולם השיקום תורמת לפיתוח זהות מקצועית, בעלת משמעות ובעלת פוטנציאל לתרום לסביבה בה פועלים ולהיתרם ממנה במידה שווה.
  • אנו רואים בשונות ובהבדלים (של חוויות, גוף ידע, ניסיון והבדלים בינאישיים) כמשאב להעשרה ולהתפתחות הארגון שלנו, כמו גם ארגונים אחרים.

צוות התכנית מלווה את לקוחותיה, תוך שמירה על עקרונות של אתיקה, כבוד ורגישות.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו והכירו את התכנית מקרוב

צביקה אידלברג, רכז לשעבר בתכנית וצרכן נותן שירות בעצמו, מספר על שירותי התכנית